Green Lasers Allow Finer Structures

New precSYS 515 micromachining subsystem for electronics fabrication

SCANLAB GmbH is presenting a new member of its precSYS product line at the LASER World of PHOTONICS 2019 tradeshow in Munich, Germany. Five-axis precSYS subsystems enable industrial ultra-short-pulse (USP) laser micromachining of flexible, definable geometries with high aspect ratios. The availability of a subsystem optimized for 515-nm lasers is particularly attractive in the electronics industry, where it allows creating probe cards with even finer lateral structures.

Entire press release as pdf

Comunicato Stampa Italiano

La SCANLAB presenta un nuovo arrivo nella famiglia dei prodotti precSYS alla fiera LASER WORLD OF PHOTONICS 2019 a Monaco di Baviera. I sistemi precSYS a cinque assi consentono la microlavorazione industriale con laser a impulsi ultracorti di geometrie regolabili in modo flessibile con un elevato rapporto lunghezza / larghezza. Per l’industria elettronica, in particolare per la produzione di Probe Cards, è di particolare interesse la disponibilità di un sistema progettato per un laser a 515 nm, che permette la produzione di strutture laterali, ancora più fini.

Comunicato stampa intero pdf